Saturday, September 5, 2009

BANGSA MELAYU HARUS KEMBALI MENJADI KURANG AJAR !

Daripada http://gerakan-anti-pkr.blogspot.com/
























melihatkan kesialan onar politik brengset mainan gampangan pakatan di perak, menyusuri cemik wajah sundalan nizar bin jamaludun,ngeh,ngar,sivakumar sang kanina maka harus-harusan umat bangsa melayu hari ini melakukan proses kebangkitan.bangkit untuk menghentikan aksi sialan pakatan.

umat terikat dengan doktrin budaya, kita ini lemah lembut dalam bicara. sopan santun dalam hidup,banyak beralah walaupun adakalanya salah itu menikam jiwa.

kerna banyaknya soal-soal retorikal cerminan budaya bangsa inilah, akhirnya adakala ia menjerat jiwa. aku bukan membawa pemahaman radikal atau antagonis, mahu mengajak kita semua untuk kurang ajar pada budaya kita sendiri.

sudah jelas pada saat ini, kita harus-harusan malahan wajib untuk mengenepikan persoalan melanggar adab dan budaya. nasib agama dan bangsa dalam keadaan amat kritikal.

aku bukan pelopor umno, malah jauh sekali untuk menjadi penulis taraf gampangan dari pakatan . aku dan kamu adalah suara melayu baru, melayu yang perlu untuk tegas bangun pertahankan hak dan hala tuju nasib bangsa agama dan tanah tercinta.

hari ini ada melayu sudah menjadi sundal. sundalan-sundalan terhormat ini datangnya dari pakatan. biarlah aku jujur dalam penulisan. memang benar umno telah silap, dan silapnya itu memakan masa hampir 50 tahun untuk diterjemahkan. rakyat sudah menghukum umno. signal umno untuk bangkit dari kesilapan sudah semakin ketara tampaknya.

pakatan hanya berusia 1 tahun 6 bulan. dalam pada usianya yang sebegini, maha petaka segala kurang ajar telah diterjemahkan. berani aku katakan bahawa apa yang berlaku di depan mata umat yang diperlakukan oleh sundalan pakatan sudah melepasi garisan kritikalnya.

tiada perlu aku terjemahkan satu persatu aksi biadap lagi kurang ajar seluruh ahli pakatan, cuma aku mahu mengajak umat bangsaku untuk tiada merintih sakit hati melihat aksi dipamerkan.

kita, umat melayu harus berganjak.. satu tindakan reshuffle jiwa perlu dilakukan. hentikan sementara budaya bicara sopan kita, melayu perlu kembali untuk menjadi kurang ajar semula.

kurang ajar bukan bererti sembrono melakukan ulangan onar aksi pakatan, tetapi kurang ajar dalam ertikata TETAP DAN TEGAS pertahankan maruah bangsa dan agama.

tawarih kisah dulu lebih kasar caranya. umar al katab akan senantiasa memenggal kepala munafikin islam apabila islam itu tercabar dan dicabar. belum lagi kita bicara penggalan kepala umar terhadap kafirin.

salahudin al ayubi pernah melakukan perkaran yang sama. jiwa martabatkan islam itu dijunjung menjadi satu agenda utama dalam perang crusade.

tanggal 1699, umat melayu telah melakukan satu revolusi. sultan mahmud mangkat dijulang. matinya bukan sahaja kerna membelah perut wanita kempunan nangka, tetapi sultan mahmud mati dibunuh kerna dia melakukan liwat. mayatnya di heret dan direjam di pelabuhan. umat melayu pada tika itu bertindak kurang ajar bukan atas dasar terpengaruh dengan mainan politikal murahan, sebaliknya mahu menjunjung saranan kitab dan hukumnya.

jika melayu tidak kurang ajar, aku yakin sejarah penentangan kental anak melayu bernama leftenan adnan tiada terpahat dalam lipatan. melayu pernah tidak menjadi kurang ajar selama 14 hari pemerintahan komunis. kerna tiadanya sikap kurang ajar itulah seorang imam di tanjung karang telah disepak terajang dalam masjid sewaktu solat isya. imam ini diheret keluar dari musolah, di serkup kepala dan ditembak di bendang depan keluarganya. makmum solat sekadar melihat takut untuk menentang. mereka itu ramai, tetapi ramainya itu persis buih-buih ombak yang berterabur bila memukul pantai.

hari ini roda sejarah khianat umat berulang kembali. anwar,nizar,khalid gereja,ngeh,ngah,sivakumar,gobalakrishnan,kit siang,nik ajis,mahfuz,tantawi,husam,saifudin nasution dan seluruh anggota pakatan semakin biadap pada agama dan bangsa melayu.

islam dijijak dan dihina, dimanipulasi sesuka hati mengikut nafsu serakah mainan politik mereka.mereka sudah tiada punyai perasaan peduli akan lacuran agama kelakuan mereka. apatahlagi maruah bangsa.
sudah... dalam perhitungan bangsa melayu menentang pakatan kita hanya ada dua pilihan.

menjadi melayu yang bangkit untuk bangun dan menentang mereka, atau terus-terusan menjadi kunta kinte di tanah air sendiri.

aku yakin nomor pertama menjadi pilihan kamu. maka sewajarnya kamu harus bangkit dan nyatakan sikap melawan kamu menentang seluruh barisan brengset pakatan ! melayu dan islam adalah tuan di tanah melayu. kamu adalah penguasa,kamu adalah khalifah ,kamu adalah militer dan kamu jua adalah laskarnya.

ayuh kita menjadi melayu yang paling kurang ajar..kurang ajar kepada pakatan haram jadah !

No comments: