Monday, September 7, 2009

TAHNIAH PENDUDUK SEKSYEN 23

Daripada mesintaipburuk

Aku nak ucap tahniah kepada penduduk Seksyen 23 Shah Alam kerana perjuangan mereka telah mencapai kemenangan. Suara-suara lantang mereka menuntut hak dan penjelasan akhirnya membuatkan Khalid Ibrahim mengalah. Maka pembinaan kuil di kawasan mereka ditangguhkan. Titik!

Aku bersetuju dengan suara-suara orang Seksyen 23 yang menganggap kerajaan Selangor bawah Khalid lembab menangani masalah rakyat. Sama ada mereka lebih utamakan kepentingan puak2 minoriti yang memberi kemenangan kepada pembangkang memerintah negeri atau semenangnya Khalid bukanlah orang yang layak untuk jadi MB.

Ya Khalid Ibrahim bukan hebat sangat untuk menjadi MB Selangor. Maklum dulunya beliau hanya bertugas menguruskan syarikat kelapa sawit. Itupun ketika zaman Anwar Ibrahim berada dalam kerajaan BN. Dan ladang2 ini termasuk di sekitar Shah Alam itu kebanyakannya diduduki oleh kaum India. Sebab itulah gamaknya Khalid lebih mengutamakan orang India yang dua tiga kerat di Shah Alam berbanding kaum Melayu yang menjadi majoriti.

Apa pun isu kuil di Seksyen 23 menampakkan dengan jelas kelemahan pentadbiran Khalid dan pakatan pembangkang. Yelah, dulu masa BN memerintah mereka mencari apa saja kelemahan dan kesalahan waima kesilapan itu tidaklah besar mana. Tetapi apabila tiba giliran mereka memerintah negeri, tunggang-terbalik jadinya.

Kalau sudah terang lagi bersuluh buruknya corak pemerintahan kerajaan Selangor, buat apa lagi pengundi2 di negeri ini memberi kemenangan kepada mereka pada PRU-13 nanti. Sekarang kita sudah dapat melihat perbezaan dan boleh menilai yang mana intan dan yang mana kaca.

Aku tak kata pemerintahan BN sempurna tetapi berbanding dengan pembangkang BN nyata lebih berpengalaman mentadbir negeri, kesepaduan antara parti komponen dan yang utama parti Melayu mendominasi kerajaan.

Oleh sebab itulah apa sahaja keputusan BN selama ini lebih mengutamakan kaum majoriti berbanding manoriti. Sebabnya, itulah yang tercatat dalam Perlembagaan negara. Bahasa Melayu bahasa rasmi dan agama Islam agama rasmi. Semua kaum perlu patuh kepadanya!

Kalau tak boleh terima perlembagaan tersebut, dipersilakan meninggalkan negara ini.....!!

No comments: