Tuesday, October 5, 2010

RAJA PETRA BERANG KERANA DUIT, BUKAN JANJI PKR

Ini cerita sedap...

Padanlah Raja Petra Kamaruddin marah gila kat Anwar Ibrahim.

Beria-ia dia beri amaran kepada Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu kononnya tidak tunai janji kepada rakyat dan sebagainya.

Di sebalik itu, ada cerita sedap kenapa Raja Petra berang.

Menurut entri AIDC, Raja Petra marah bukan kerana mahu menegakkan PKR tetapi fulus untuknya semakin kurang.

Pada entri berkenaan, AIDC menyebut dalam hubungan politik, mahupun hubungan antara seorang 'pembayar' dan 'pembunuh politik upahan' seperti RPK - apa yang paling penting adalah nilai RM.

RPK tidak mampu hidup senang di London, jika 'wang' yang dimasukkan ke dalam akaun seorang individu lain akan berkurangan setiap bulan. Bermula dengan GBP10,000 untuk tempoh dua minggu; gaji RPK dikurangkan sebanyak hampir separuh.

Memang deal awal, RPK tidak perlu bertanyakan 'siapa' sebenarnya yang membayar gajinya yang sedemikian tinggi. Sebulan GBP20,000 kali 6 dah berapa? Kira sendiri. Inilah jumlah yang memungkinkan RPK hidup mewah dalam buangan dirinya sendiri.

Ramai juga yang terkejut dan terperanjat - kerana dalam satu sesi forum khas yang diadakan di sana; RPK sudah mula berani mempersoalkan kemampuan Pakatan Rakyat melakukan 'reform' yang dikehendaki.

Sudah hampir 3 tahun; tidak ada sebarang perubahan 'ketara' yang boleh dibanggakan oleh kita, tegas RPK. Apakah dengan kemenangan 5 negeri; masih gagal PR melakukan reform yang diinginkan. Apa lagi yang PR tunggu?

Ramai hadirin yang tak tahu, sebelum forum berlangsung - Anwar sudah minum dengan RPK.

Intipati; Anwar ingin mengurangkan gaji RPK. Terus mamat itu naik angin. Dia dah membantu banyak; malahan Malaysia Today adalah alat politik Anwar. Apatah lagi nak berlawan dengan Free Malaysia Today yang ditaja oleh Zaid Ibrahim.

Anwar menggunakan alasan 'funding streams' yang semakin merosot banyak. Anwar tidak mampu lagi maintain 'high societe' lifestyle yang RPK nikmati sekarang.

Kepada RPK; kejayaan PR dalam pilihanraya yang lalu mempunyai buah tangannya juga. Bukan sikit. Banyak. Banyak isu yang membuatkan dia mendedahkan kepincangan Pak Lah dan kaum keluarga.

Anwar mesti mengotakan janji bahawa dia dibenarkan hidup secara 'high societe' selama 5 tahun. Ini janji dan perjanjian syaitan mereka berdua.

Disebabkan itu, RPK sudah mula menggunakan platform bebas untuk mengutuk Pakatan Rakyat dan kepimpinan Anwar.

Sesungguhnya Anwar naik risau juga. Mahukan tidak, banyak rahsia Anwar yang diletakkan di dalam poket RPK. Tersilap langkah; Anwar akan tersungkur.

Anwar kena hati-hati kerana melukakan hati dan merosakkan 'poket' RPK. Kena usaha juga untuk cari dana tambahan bagi menentukan RPK tidak menjadi senjata makan tuan. Kalau tidak - mampus.

Anwar menyedari perkara ini dan banyak 'deal' baru diuruskan bagi mendapatkan data tambahan buat RPK. Kalau tidak - Anwar terpaksa berhadapan dengan 'nafsu amarah' abang RPK yang akan memberontak.

2 comments:

udanggalah said...

Ekonomi kurang baik,tengah merosot..RPK kenalah faham..

AMIR RAOF said...

Betul tu.. byk duit abis la.. t nak pilihanraya lari bajet pulak