Friday, August 6, 2010

RANCANGAN NAK PECAHBELAH SABAH, SARAWAK

The Unspinners

Pisau ada menulis mengenai sebuah grand design untuk menghancurkan negara Malaysia.

Perkara ini pernah dinyatakan Anwar Ibrahim dalam satu ceramah di Sarawak agar memberi kemerdekaan kepada negeri itu jika Pakatan berjaya menang dan baru-baru ini Jeffrey Gapari Kitingan turut mencadangkan perkara sama.

Cadangannya adalah untuk Sabah dan Sarawak dipecahkan kepada 16 negeri. Petikan dari laporan msiakini:

Katanya, keluasan kawasan yang besar, kecekapan mentadbir yang lebih baik melalui desentralisasi dan memaksimumkan potensi sebagai alasan untuk berbuat demikian. Ideanya adalah Sabah dibahagikan kepada lima negeri - Tawau, Sandakan dan Kudat di pantai timur dan utara manakala dua lagi negeri iatu Pantai Barat dan Pedalaman.

Bagi Sarawak pula, menurut Jeffrey, semua sebelas bahagian dijadikan negeri-negeri Sarawak, iaitu Kuching, Samarahan, Sri Aman, Betong, Sarikei, Sibu, Mukah, Kapit, Bintulu, Miri dan Limbang. Jumlah 16 negeri dan satu wilayah persekutuan Borneo akan menengelamkan 11 negeri dan dua wilayah persekutuan di Semenanjung Malaysia,”

Mereka berusaha untuk memecahkan belahkan negara demi mencapai matlamat, dalam perkiraan mereka jika berjaya memisahkan beberapa negeri dan memecahkan Sabah dan Sarawak menjadi negeri negeri kecil perkiraannya sudah pasti akan memecahkan undi BN.

Apa yang dilakukan Anwar pernah diceritakan The Unspinners dalam satu tulisan mengenai persekongkolan Anwar Ibrahim, Jeffrey Kitingan dan operatif CIA untuk membawa Sabah keluar dari Malaysia.

WAn Azizah pun pernah memainkan sentimen Sabah keluar dari Malaysia sini. Cakap-cakap begini adalah cakap traitor to the state dan boleh di ISAkan.

No comments: