Friday, August 5, 2011

Guan Eng Rasis Tak Apa...

Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng sedang kempen melalui akhbar Cina kononnya Pengerusi Badan Perhubungan UMNO negeri, Datuk Zainal Abidin Osman akan mnjadi Ketua Menteri sekiranya BN menang pilihan raya umum akan datang.

Sikap rasis Guan Eng terserlah tetapi diangap tidak apa kerana dia Cina.

Kalau Melayu yang buat kenyataan, umpamanya kalau BN Melaka kalah kepada pembangkang, Cina akan jadi Ketua Menteri, pastinya tidak boleh dan dianggap rasis.

Lihatlah betapa celakanya Cina seperti Guan Eng yang mainkan isu perkauman.

Herannya Melayu bodoh di Pulau Pinang ada yang sokong beliau.

Zainal Abidin berkata, kenyataan Guan Eng menerusi akhbar berbahasa Cina mempunyai maksud tersirat kerana bersifat politik jahat, cuba menimbulkan isu perkauman dan membangkitkan kemarahan segelintir rakyat sedangkan perkara terbabit tidak berlaku.

Jelas Guan Eng seorang yang rasis dan cuba memecahkan kesepakatan BN Pulau Pinang dan tindakannya mengeluarkan kenyataan berunsur rasis berkenaan sangat berbahaya.

Tuduhan Guan Eng bahawa Zainal Abidin mahukan jawatan Ketua Menteri Pulau Pinang yang tradisinya dipilih di kalangan masyarakat Cina, sekiranya BN menang pilihan raya umum akan datang hanya untuk mengekalkan kuasa Cina.

No comments: