Tuesday, August 16, 2011

PAS Semakin Sesat...UMNO, Perkasa Yang Dipersalahkan

Beginilah kalau parti yang sudah tidak berpendirian. Lebih jauh SESAT...

Takut pada bayang-bayang dan bimbang perpecahan dalaman berlaku!

Semalam, PAS mengaitkan operasi oleh Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) ada kaitan dengan UMNO.

Mengusutkan atau PAS memang sedang kusut.

Dah jelas PAS kini tersesat dan tidak fokus kepada isu sebenar yang diperkatakan oleh umat Islam negara ini, iaitu murtad.

Amat jelas PAS tertekan dan semakin tidak berani memperkatakan pendirian mengenai perbuatan memurtadkan orang Islam kerana bimbang kemarahan DAP dan PKR terhadapnya.

Beginilah keadaannya apabila pemimpin Islam semakin melihat kuasa dan kedudukan penting daripada segala-galanya.

Orang Islam di Malaysia sewajarnya melihat bagaimana PAS bersandiwara dan menyalahkan pihak lain pada ketika mereka sebenarnya sedang berbuat salah dan berada di pihak yang salah.

Di Kuala Terengganu semalam, Setiausaha Agung PAS, Datuk Mustafa Ali “mendedahkan’ maklumat dalaman JAIS menyatakan bahawa ada elemen dan peranan UMNO dalam operasi JAIS, pada 3 Ogos terhadap majlis yang diadakan di kawasan gereja Methodist Petaling Jaya.

“Saya dapat maklumat ‘dalaman’ Jais semalam (14 Ogos), berkait dengan operasi Jais pada 3 Ogos 2011 lalu bahawa ada eleman dan peranan Umno dalam operasi Jais terhadap majlis yang diadakan di kawasan Gereja Methodist, Damansara Utama, Petaling Jaya itu,” jelasnya.

Jadi apa yang dilakukan oleh EXCO Selangor, Datuk Dr Hassan Ali itu sebagai menyokong usaha UMNO? Dewan Pemuda PAS juga menyokong UMNO?

Atau Mustafa menganggap Nasrudin Hassan kini bersekongkol dengan UMNO?

Menurut Mustafa, matlamat UMNO bertindak demikian untuk memperorak-porandakan (destabilize) kerajaan negeri Selangor kerana kerajaan Pakatan Rakyat di Selangor ini mempunyai pelbagai komponen dan isu-isu sensitif ini mudah.

“Ada usaha hendak timbulkan konflik dalaman Pakatan Rakyat. Ini (isu) penting bagi UMNO. Walau pun tidak secara langsung, dia (Umno) guna Perkasa dan sebagainya,” ujarnya.

Berikutan itu, beliau mengingatkan ahli dan pemimpin PAS disemua peringkat agar tidak terpengaruh dengan “perangkap” UMNO dalam isu Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) dengan gereja.

Sedarlah wahai pemimpin PAS, jangan nak salahkan orang lain dalam isu murtad.
Kembalilah ke pangkal jalan dan jangan berterusan salahkan Dr Hassan dan hormatilah pendapat mereka yang tegas mengenai isu murtad ini seperti Dewan Pemuda PAS dan beberapa pemimpin lain.

Jangan kerana kepentingan politik dan kuasa, PAS cuba menyesatkan pengikut dan penyokong setianya.

No comments: