Friday, August 14, 2009

KHAS : PESANAN DARI MUFTI PERAK UNTUK PAS!


Daripada http://parpukari.blogspot.com/

Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria mengingatkan kumpulan ekstremis dan pelampau bahawa tanpa institusi raja yang menjaga golongan majoriti orang Melayu, negara ini tidak mungkin aman. Tegasnya, kerana institusi rajalah, negara ini yang suatu ketika dikenali Tanah Melayu kemudian Malaya seterusnya Malaysia terus kekal stabil dan makmur didiami pelbagai kaum. Sehubungan itu, beliau menggesa kerajaan mengambil tindakan tegas terhadap kumpulan ekstremis yang cuba mewujudkan unsur perpecahan dalam negara. “Benda ini (menghormati institusi raja dan agama Islam) sudah ada dalam Perlembagaan Negara, kalau tidak suka, keluarlah dari negara ini.

“Selama 52 tahun negara kita aman makmur, tiba-tiba ada pihak cuba hancurkan semua ini, sengaja nak buat kacau. “Dulu mereka diberi kerakyatan setelah setuju mahu patuhi syarat-syarat yang diberi, kalau tak suka lagi, keluarkan mereka dan kalau ada orang Melayu sendiri tak suka, keluarkan juga mereka dengan melucutkan kerakyatannya,” katanya kepada Utusan Malaysia hari ini.

Beliau mengulas kemarahan orang Melayu terhadap kandungan satu blog baru-baru ini menghina Islam, Sultan Perak, Sultan Azlan Shah serta Raja Muda Perak, Raja Dr. Nazrin Shah. Sebelum itu pelbagai pihak turut mengkritik tindakan Exco DAP negeri Selangor, Ronnie Liu yang campur tangan dan mempertikaikan tindakan Majlis Bandaraya Shah Alam (MBSA) merampas minuman keras di Seksyen 8, Shah Alam dan tindakan Ketua Staf Pejabat Ketua Menteri Pulau Pinang, Jeff Ooi mengaitkan syariah Islam sebagai ekstremis.

Menurut Harussani, setiap orang Islam wajib mempertahankan agamanya daripada dihina oleh mana-mana pihak dan tidak seharusnya menyokong penghinaan itu dengan apa sahaja alasan. “Jangan kerana politik, mereka sanggup menjual agama. Dalam Islam, kita diwajibkan untuk pertahankan agama daripada dihina, bukan melakukannya kerana kepentingan diri,” katanya. Pada masa yang sama, kata beliau, Islam juga tidak membenarkan umatnya menghina agama lain kerana perbuatan saling menghina itu hanya akan menyebabkan berlaku suasana tidak tenteram.

Ulasan Azli Shukri: Saya yakin selepas ini sudah pasti akan ada para penyokong PAS yang mengeluarkan kata-kata kesat kepada Tuan Guru Harussani. Menurut PAS, mana-mana ulama yang menyokong UMNO akan terus dilabelkan sebagai Ulama UMNO atau ulama jahat. Saya perhatikan, pada kali ini Tuan Guru Harussani sangat jelas kemarahannya kepada warganegara Malaysia yang secara terang-terangan menghina agama Islam dan institusi Sultan di negara ini. Oleh itu saya pun tidak mahu mengulas panjang lagi maka, dengan ini saya syorkan beberapa langkah ekstrim terhadap mana-mana golongan yang jelas menghina Islam dan Raja-raja Melayu, Antaranya ialah :

1. Haramkan Parti Politik DAP - Parti ini bukan sahaja tidak menghormati dan menghayati semangat perlembagaan Malaysia, malah seringkali mengeluarkan kenyataan-kenyataan yang berbaur perkauman dan penghinaan terhadap orang Melayu dan Islam.

2. Sekarang, antara PAS dengan DAP sudah tidak ada bezanya lagi. Apabila Nik Aziz tidak berasa pelik dan hairan terhadap penghinaan yang dilemparkan oleh DAP terhadap agama Islam. Jelaslah Islam yang dibawa oleh PAS ialah Islam yang berkonsepkan kaedah "matlamat menghalalkan cara". Parti seperti ini amat merbahaya. Disyorkan agar kerajaan menggubal hukum mati kepada mana-mana individu yang jelas menghina dan menimbulkan fitnah terhadap Islam melalui perkataan mahu pun ucapan.

3. Lucutkan kerakyataan terhadap mana-mana kaum yang tidak menghormati Islam dan Institut Sultan di negara ini, seperti mana cadangan Tuan Guru Harussani di atas.

4. Diminta agar pihak kerajaan bertegas terhadap pemimpin-pemimpin DAP dan Anwar Ibrahim, jika perlu gunakan ISA bagi menahan mereka dengan kadar yang segera.

House PK: Aku setuju dengan saranan Bro Azli Shukri ini, wah ada seorang mamat yang koneknya kecik sudah cuba ugut aku, klik sini! Kalau part depa kena kata sikit bukan main lagi depa dok melalak ya? Bila agama kita dihina dan di maki, kita tak boleh nak bersuara langsung ya?

Wah banyak cantik si DAP babi ni, bukan takat memaki dan menghina Islam sahaja malah mereka turut menghina Raja kita sekali tau! Tetapi kita tidak dibenar untuk bersuara? Kenapa boleh jadi macam ni? Aku rasa kita patut ucapkan terima kasih pada ANWAR AL JUBURI WALIWATI dan PAS la kan?

Aku nak cakap sikit la ya kepada semua yang dok menghina agama suci ISLAM dan Raja kita, aku tak takut dengan ugutan korang la, apa yang aku cakap adalah hakikat! Bila korang cakap pasal Melayu itu kebebasan bersuara kata korang ya? Bila kita pertahankan agama dan bangsa kita, korang tuduh kita racist ya?

SEDARLAH WAHAI ISLAM/MELAYU, SAMPAI BILA KAMU NAK DITIPU OLEH DAP KOMUNIS NI?

No comments: