Wednesday, July 22, 2009

KERAJAAN PR SELANGOR YANG ANDA TIDAK TAHU

Daripada Pisau.Net

Pisau ingin berbicara gaya pemerintahan kerajaan PR Selangor lebih teruk daripada Perak & Pulau Pinang.

Mereka seolah olah merubah segala apa yang ada sementara memerintah,agar tidak terlambat,mana yang boleh di hapuskan akan dihapus,mana yang boleh di gadai,akan di gadaikan tanpa menunggu lebih lama.

Tahukah anda Kerajaan PR Selangor melancarkan pakej rangsangan ekonomi bernilai 50 billion yang dilaksanakan secara "private financing initiative" (PFI).Pakej rangsangan ini jumlahnya tidak realistik dan diumumkan tanpa penyelidikan yang menyeluruh.Adakah anda mengetahui apa yang terdapat didalam pakej rangsangan ini? Tidak kan,ramai yang tidak tahu.

Antara projek yang terlibat dibawah rangsangan ekonomi ini ialah pembersihan sungai klang yang bernilai 2 billion .

Projek pembersihan Sungai Klang akan dilaksanakan oleh syarikat dari Singapura,dimana kaedah pelaksanaannya dilihat mengadai tanah tanah orang melayu di sepanjang tebing sungai klang,ini kerana syarikat singapura tersebut akan diberi hak (rights) untuk bangunkan kawasan sepanjang 6km dari tebing sungai sebagai timbal balik pembiayaan pembersihan Sungai Klang.

Setelah dibangunkan adakah orang melayu mampu membeli semula aset aset yang dibangunkan,sudah pasti mereka ini akan dihalau ke tempat lain ,dengan hanya diberi pampasan yang tidak setimpal ,Ya ,barangkali hanya mampu membeli rumah kos rendah ntah di ceruk mana.Orang melayu secara sistematik di lucutkan hak tanah tanpa disedari kononya kerajaan negeri "adil & saksama"

Berapa kerat orang melayu yang mampu membeli hartanah di kawasan yang bakal di bangunkan?

Bagaimana hak & kuasa orang melayu di selangor secara sistematik dihapuskan.?

Usul untuk mengadakan election kerajaan tempatan (PBT) dibentangkan oleh Adun DAP pada 28 Okt 2008,yang menariknya ia mendapat sokongan padu oleh adun PKR dan DAP,manakala PAS tidak menyokong usul ini dan hanya berpeluk tubuh.

MB Selangor Khalid Gagap telah memaklumkan bahawa rangka kerja kearah itu perlu disusun bagi memastikan pilihanraya kerajaan tempatan terlaksana.

Yang terbaru ,aktivis masyarakat cina dan india telah membuat pembentangan di mesyuarat MTES pada 3 Julai 2009.mereka telah perincikan langkah yang perlu dibuat bagi mengadakan pilihanraya tersebut cadangannya akan diadakan pada bulan Julai 2010.

Apakah implikasinya?

Jika ia diluluskan maka terhapuslah penguasaan kerajaan negeri pada kerajaan tempatan,dan masyarakat cina dan india akan menguasai PBT di bandar. Bayangkan berapa banyak PBT yang hanya di kuasai oleh orang melayu di seluruh Selangor?Adakah anda rela menjadikan Selangor menjadi Pulau Pinang yang sedia tergadai?

Yang menariknya MB telah menolak permintaan PAS untuk merujuk kepada mereka dahulu mengenai isu yang libatkan orang melayu,ini bermakna suara PAS diketepikan.

Nampahkah anda di mana kuasa PAS pada masa sekarang?PAS tidak mampu membawa suara orang melayu didalam kerajaan Selangor.

Maklumat yang Pisau terima amat menyedihkan MB Khalid lebih dahsyat bangsat nya daripada Hj Nizar. Sangka Pisau tidak ada yang lebih teruk dari Hj Nizar meleset belaka,MB Khalid dalam diam telah mencuri tahta pengadai orang melayu daripada Nizar.

Jawatankuasa Rumah Ibadat Bukan Islam,sebelum ini pengerusi rumah ibadat bukan Islam di pegang oleh SUK,namun setelah PR memerintah pindaan telah dibuat maka keangotaan jawatankuasa ini disertai oleh Teresa Kok,

Ronie Liu dan Dr Xavier Jayakumar,malah keanggotaan juga ditambah seramai 6 orang lagi mewakili semua kaum selain dari Islam.

Ini memudahkan urusan mendapat dan membangunkan tanah untuk tapak kuil dan tokong yang dipohon.Jika anda perhatikan kebelakangan ini ,mereka berani menuntut yang bukan bukan.Contohnya Dr Xavier pernah memaklumkan bahawa tidak ada hak ketinggian bangunan kuil di Selangor, Ya! tidak ada had,maknanya apa? lebih tinggi dari kubah Masjid.

Kuil kuil yang dibina di tanah haram telah dihalalkan,mereka dengan sesuka hati membina kuil di mana mana lokasi yang dirasakan perlu tanpa meminta kebenaran dari tuan tanah dan PBT tidak boleh merobohkan kuil haram tersebut kecuali mendapat kelulusan exco.

Selain itu mereka mencadangkan taman taman perumahan baru berdasarkan 1:1 dimana 1 masjid,1 tokong,1 gereja dan 1 kuil.

Pada 27 Jun 09, MB telah menyerahkan check kepada 4 Sekolah Persendirian Jenis kebangsaan Cina diberi bantuan 2 Juta setiap satu iaitu Sek Men Kwang Hua Klang,Pin Hwa School Klang,Sek Men Chung Hwa dan Sek Men Min Hua Klang.

Berapakah yang di beri kepada Kafa dan sek ren agama walaupun ramai pelajar?

Fakta dari anakbukit gantang

1-Jangan lupa TAMBAH FAKTA INI, tanah wakaf Islam di Shah Alam, yang digadaikan setelah PR menang besar di Selangor .....ianya dibenarkan dibina kuil India....perkara ini telah selesai bawah Khir Toyo, tapi kptsn DUN sebelum Mac 2008 tidak diendahkan oleh Pakatan Rakyat..nak tahu lebih lanjut hubungilah NGO Selangor yang berani juangkan isu ini

2- Peguam Islam perlu lihat balik kptsn Kerajaan PR Selangor, lihat Warta Kerajaan Negeri Selangor jika ada-sbb semua kptsn DUN diwartakan - ini usaha PAS- nak adakan satu badan untuk KAWAL AKTIVITI DAN PERKEMBANGAN ISLAM DI SELANGOR-SOALAN SAYA TAK KAH INI BERCANGGAH DGN PERLEMBAGAN NEGERI- BAHAWA SULTAN ADALAH BERKUASA TERHADAP UGAMA ISLAM DAN ADAT RESAM MELAYU?

Anda fikir fikirkan lah.

Pisau kata "Selangor dalam diam bercita cita mahu menjadi 2nd Penang"

No comments: