Monday, July 20, 2009

WAYANG CIPTAAN ANWAR DAN RONNIE LIU!

Semalam, telah diadakan satu perhimpunan sempena memeperjuangkan nasib mendiang TBH! Sekitar 3000 yang hadir! Tujuan mereka untuk mengadakan perhimpunan itu hanyalah sandiwara semata-mata!

Kenapa saya mengatakan demikian? Sebabnya mudah saja, AnuWar sedang menghadapi kes pertuduhan liwat dan ada beberapa pemimpin dari DAP yang sedang disiasat kerana disayaki terlibat dalam kegiatan 'underground'!

Mereka mempergunakan isu kematian mendiang TBH ini untuk membangkitkan kemarahan rakyat, mereka sangkakan ramai yang akan terpedaya, namun mereka silap kerana rakyat Malaysia sudah matang dan tidak mudah terpedaya dengan hasutan jahat pembangkang!

Ya betul, sebagai rakyat Malaysia saya juga ingin tahu apakah yang sebenarnya terjadi dengan mendiang TBH! Kami pun mahukan keadilan untuk mendiang TBH juga, cuma apa yang kurang menariknya ialah apabila pemimpin-pemipin yang ada kes seperti Anuwar dan Ronnie Liu ni mengambil kesempatan tentang kes ini.

Masing-masing menuduh kerajaan terlibat dalam kes ini padahal siasatan belum pun habis, mereka sudah pun menjatuhkan hukuman, sebagai manusia yang mempunyai akal fikiran yang di beri tuhan, tidakkah kita terfikir, mengapa mereka bersikap demikian, benarkah mereka mahu membela nasib TBH?

Cuba fikir secara logik, TBH adalah saksi kes ini, kematian beliau tidak akan membawa apa-apa faedah pun kepada SPRM! Saya bukan nak membela SPRM ya pembaca sekalian, cuma kalau diikutkan logiknya, apa yang SPRM dapat kalau TBH mati?

Jadi sekiranya TBH tidak dibunuh, makanya ada kemungkinan dia membunuh diri bukan? Kalau benar dia membunuh diri, persoalannya sekarang, mengapa dia berbuat demikian? Apakah yang mendorong dia untuk berbuat demikian? Mungkinkah dia terlepas cakap?

Berbalik pada Anuwar dan Ronnie Liu ni pembaca sekalian, ingatlah pesanlah kepada saudara mara, sahabat handai sekalian bahawa jangan sesekali percaya dengan mereka ini, demi menyelamatkan diri mereka ini sanggup melakukan apa sahaja!

Dan sudah kedengaran desas-desus kala ini, ada pihak yang cuba nak mengapi-apikan sentimen perkauman mengenai kes TBH ini, janganlah kita mudah terpedaya pembaca yang saya hormati sekalian, biarkanlah pihak berkuasa menjalankan siasatan mereka!

Janganlah kita hancurkan negara kita yang aman damai ini semata-mata untuk memuaskan nafsu serakah pemimpin-pemimpin pembangkang yang semakin hari semakin terbongkar akan kejahatan mereka, berbaloikah negara kita hancur demi mereka yang tidak bertanggungjawab ini?

Kepada pihak berkuasa, siasatlah kes ini dengan seadil-adilnya, bongkarkanlah sesiapa sahaja yang terlibat dalam kes ini! Kami pun ingin tahu sangat-sangat apakah cerita sebenar disebalik kejadian yang amat menyayat hati ini!

Kepada pembangkang sekalian, sekali lagi saya ingin mengingatkan supaya jangan mempermainkan sentimen perkauman, ianya tudak membawa faedah malah ianya akan merugikan semua pihak, jangan di ulang sejarah 13 Mei 69!

Fikir-fikirkanlah!

No comments: