Monday, July 20, 2009

UMNO :PELEMPANG PISAU,HOI BANGUNLAH!

(http://www.pisau.net)
Bangunlah UMNO

Masih ramai lagi pemimpin & penyokong Umno tidor, tak bangun bangun lagi,dengan perangai lama yang masih tak sedar diri.

Mereka ini tidak seiring dengan PM yang berkerja keras siang dan malam,masih di takuk lama,sekali ketuk sekali jalan.

Jika ada program PM atau TPM maka mereka mereka ini akan sibuk tunjuk muka,menandakan mereka ini buat kerja,jika tidak ada pimpinan atasan,ntah menghilang kemana, buat la kerja sepertimana Tok Pa & Ahmad Maslan, ada pemimpin yang benar benar berkerja keras,namun tidak disambut oleh mereka yang lain.Untuk KP Pisau ucapkan tahniah,secara jujurnya anda benar benar buat kerja.

Pisau perhatikan mereka ini langsung tidak ada semangat untuk berjuang,melainkan bersemangat jika ada habuan wang , jangan mendabik dada anda hebat,kerana mereka yang ada di pucuk pimpinan parti dari bawah peringkat cawangan hingga ke atas bahagian tidak ada langsung kesedaran(siapa yang makan cili dia terasa pedasnya),mereka ini tahu polar politik sudah berubah,namun ubat tidor dari mantan PM sebelum ini terlalu kuat sehingga susah untuk bangun.Kalau bangun pasti masih mamai,kerana terlalu lama tidornya

Malah perangai eletis masih susah dikikis, mereka sangka mempunyai pengaruh,tetapi atas dasar apa mereka ini dihormati atau mendapat sokongan? Pisau perhatikan rata2 mereka ini dihormati atas pengaruh wang.kadang kala pisau fikirkan lebih baik Umno kalah di PRU13 jika masih ada golongan perasuah berada didalam UMNO,biar pada waktu itu golongan opertunis keluar dari parti,yang hanya tinggal pejuang tulen.

Golongan veteran didalam Umno dengarlah suara dan pendapat orang orang muda, anda masih ditakuk lama, Buat pimpinan veteran,kerana anda semualah UMNO hampir lingkup,jangan mendabik dada anda tahu semua,anda buat semuanya betul,terimalah pendapat dan idea orang muda, jangan menolak perkara baru yang diketengahkan.Masaalah yang Pisau perhatikan,mereka ini akan menolak jika mereka tidak tahu apa yang diperkatakan oleh orang orang muda.Takut kepada benda dan perkara yang baru.

Umno terlalu tua? yang barangkali apa yang diperkatakan ada betul nya,tetapi harus ingat kereta yang sudah tua jika ditukar enjin dan di ubah modifikasi nya lebih baik dan tahan dari kereta yang baru.

Umno peringkat bahagian masih kuat dengan semangat berpuak,anda sepatutnya rapatkan saf,buanglah sifat pendendam dan menunding jari.Bagi mereka yang masih terasa akibat kekalahan semasa Perhimpunan Agung, buang lah jauh jauh perasaan tidak puas hati,anda harus bangun dan sertai perjuangan parti,orang sekarang nak tengok siapa yang boleh buat kerja,bukan siapa yang paling banyak duit.

Blogger seperti Pisau yang tidak punya apa apa kepentingan hanya mampu menegur,tetapi mereka yang memegang jawatan harus sendiri mempunyai kesedaran diri.jangan terlalu menjaga hal perut & kerusi sendiri.

Gerak kerja didalam Umno amat menyedihkan,10 kali mesyuarat 1 kerja pun tak jadi lagi,kenapa jadi begini? Ini tandanya mereka tidak tahu buat kerja,hanya lebih syok sendiri dah tidak mementingkan result. Cuba perhatikan gerak kerja PM dan beberapa menteri kabinet dan ahli MT,mereka sanggup turun ke padang,tetapi adakah disambut oleh pemimpin bawahan? Pisau berani katakan mereka langsung tidak tahu buat kerja, "pek ell" orang ada jawatan & duit ini lain macam sikit, orang begini rasa dia cakap semuanya betul,tambah tukang sorak dibelakang tolong tokok tambah.

Untuk YB YB BN di negeri PR, apa yang anda buat? tidak tahu menjadi pembangkang yang efektif,masih ramai yang tidak tahu buat kerja sebagai pembangkang, Pisau ambil contoh salah seorang YB di Pulau Pinang, katanya mahu memberi maklumat kepada blogger ,tetapi nak jumpa & jawap telefon pun susah, orang nak tolong pun dia tak peduli, last last blogger pulak lebih sudu dari kuah. Dengar la Yb,orang nak tolong selamatkan parti,beri lah masa sikit jangan terlalu sibuk mengalahkan PM.

Baru baru ini Pisau mendengar keluh kesah penyokong parti,mereka bertambah resah kerana masih belum ada gerak kerja dari peringkat bahagian & negeri. Semua nya dalam slow motion,takkan nak tunggu lagi 2-3 bulan PRU baru sibuk nak buat kerja?

Pisau menyeru semua ahli pelbagai peringkat,bangun dan buat kerja,jangan terlalu pentingkan diri,anda sepatutnya mengambil peluang atas kelemahan PR di tiap negeri anda. Jangan bertahan,sepatutnya anda menyerang,jangan jadi penakut,jadilah anak jantan.

Buat Umno Pulau Pinang,Selangor & Kedah ayuh bangkit! Kuatkan semangat,rapatkan saf.Buat kerja dengan ikhlas.Ubah cara gerak kerja anda,biar lebih agresif & mantap.Tinggalkan mereka yang masih enak dibuai mimpi,sanggah lah pemimpin yang tidak buat kerja dan tidak betul.Siapalah mereka jika tanpa penyokong bawahan seperti kita.tegurlah mereka,kalau tak berubah jugak desak suruh letak jawatan,beri kepada yang mahu buat kerja.

Pisau mengharapkan Perhimpunan Agung Khas Umno hujung tahun ini dapat merubah segala kepincangan didalam parti.
Buat pemimpin setiap peringkat hampirilah masyarakat,rakyatkanlah UMNO,jangan menghalau mereka yang mahu menghampiri parti.pentingkan semangat parti lebih dari sendiri.

Pisau kata "Kalau kena pelempang tak bangun jugak ,tandanya nak mampus dah"

No comments: